עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

כתיבת תוכן לאתרים

התוכן הוא אחד השחקנים הדומיננטיים ביותר במגרש המשחקים של האינטרנט אם לא הדומיננטי שבהם. כל אתר זקוק לתוכן. התוכן מניע לפעולה את הגולשים, מגדיל את הסיכוי שהם ישתפו את עמודי האתר (מה שיקנה חשיפה נוספת וחינמית לאתר) וכן הוא הסיכוי היחיד שלכם להתברג גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, דבר שישפיע לא רק על כמות התנועה שתגיע לאתר (ואולי על העתיד שלכם ושל העסק שלכם) אלא בין היתר גם על המוניטין של העסק.

טעויות נפוצות בכתיבת תוכן

כאשר אנו כותבים תוכן, חשוב להקפיד לא לחזור על הטעויות הללו:

  • העתקת תוכן – הטעות הנפוצה ביותר אך גם המסוכנת מכולן בהחלט צריכה להיות במקום הראשון ברשימה זו. אסור להעתיק אפילו חלק מהתוכן ובטח שלא פסקאות שלמות ממאמרים באתרים אחרים. אם אתם מעוניינים לשתף תוכן מאתר אחר צריך לעשות זאת באישור בעל האתר וכן באמצעות הגדרת העמוד בצורה כזו שמנוע החיפוש לא יאנדקס אותו. מלבד העובדה שאתם מסתכנים בתביעה הרי שהעתקת תוכן תיפגע בקידום האתר שלכם בגוגל.
  • חזרה מרובה של מילת המפתח – מומלץ לחזור על מילת המפתח לא יותר מ2% פעמים מסך המילים במאמר.
  • מריחת תוכן – אחד הדברים הגרועים ביותר שאתם או כותבים שאתם שוכרים לבצע כתיבת תוכן לאתרים שלכם הוא מריחת התוכן. אין דבר יותר גרוע לגולש מאשר להרגיש שהוא קורא שוב ושוב את אותו דבר בגרסאות שונות.
  • בלוק של תוכן – אף גולש לא מעוניין לקרוא תוכן שמוצג לו כבלוק ענקי של תוכן. הדבר מעייף את העיניים, מבלבל ומקשה על הקריאה. בעוד יש אתרים מתחרים רבים שיכולים לספק לו מאמרים שמסודרים ומחולקים לפסקאות עם טקסט מעוצב ומסודר, אין סיבה שהוא ימשיך לבזבז את הזמן שלו באתר שלכם.
  • עירוב ענייני פוליטיקה ודת שלא לצורך – הדבר יכול לפגוע בחלק מהגולשים שלכם ולכן אם האתר לא עוסק בתחום ואם חוויית הגולשים מעניינת אתכם כדאי שלא להזכיר זאת. אם אתם שוכרים כותב תוכן מומלץ להדריך אותו מראש שלא לערב דעות אישיות בתכנים.
  • לדבר בשליליות על הנושא – בסופו של יום אתם רוצים לדבר בצורה חיובית או ניטרלית על הנושא שלכם שכן אתם מעוניינים ברוב המקרים לשווק מותג, מוצר או שירות מסוים. אלא אם כן נושא המאמר מצריך תוכן שלילי – עדיף לשמור על אווירה חיובית.

 

לסיכום, כתיבת תוכן לאתרים הנה קריטית ולכן חשוב ללמוד מטעויות של אחרים. בין אם אתם כותבים את התוכן שלכם או שוכרים כותב תוכן לבצע זאת – הקפידו על מאמרים איכותיים שכיף לקרוא וגם ללמוד מהם.