עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

פיתוח מוצר חדש

מה זה פיתוח מוצר מוצלח?

פיתוח מוצר מצליח אומר בעצם לפתח מוצר שהמטרה שלו היא לענות על בעיה שהינה מוגדרת שדרוש עבורה פתרון.

ככל שהקהל יעד שסובל מהבעיה גדול יותר- ככה גדלים הסיכויים שהמוצר שנותן פתרון לבעיה יתפוס.

בכל התחום הרחב של פיתוח מוצר או פיתוח פטנטים, תמיד צריך לנתח באופן ברור ומפורט מהי מהות הבעיה שאנחנו רוצים לפתור ומהם המאפיינים של הבעיה.

כל זאת על מנת לתת פתרון יעיל לבעיה. אנחנו נשאל את עצמנו:  

מי צריך את המוצר שלי?
למה הוא צריך אותו?
כמה יהיו מוכנים לשלם על המוצר שלי?

מוקדם בשלבי פיתוח מוצר או רישום פטנט צריך להגדיר מה דרישות העבודה של המוצר.

צריך להגדיר מאפיינים כמו- נוחות המשתמש, צורתו החיצונית, עיצוב, עלות ייצור, ועוד.

בשלבים הבאים, צריך להציף רעיונות ליישום פתרון לבעיה בתהליך של סיעור מוחות.

לאחר מכן בוחרים מתוכם מהו הקונספט האופטימאלי.

לאחר מכן יש לערוך סקר שוק. מה זה אומר? צריך לבדוק מה הכדאיות וצריך לפתח קונספט עסקי.

השלב הזה הוא השלב הכי חשוב וקריטי בתהליך של פיתוח. על סקר השוק להיות כמה שיותר מקיף, וככל שיש התקדמות- צריך לעדכן את הרעיון הראשוני וכמובן להדגיש להדגיש את הייחודיות של המוצר. צריך להכין תכנית עסקית בסיסית למוצר ולהגדיר מיהו קהל היעד למוצר ומהי אסטרטגיית השיווק.

לאחר שהתגבש קונספט עסקי, אפשר להתחיל בבניית  מודל של המוצר במחשב ולהוציא שרטוט ליצירת אבטיפוס. תפקיד התכנון הוא המחשת מראה המוצר וחלקיו וסיוע בייצור החלקים לאבטיפוס. על התכנון לקחת בחשבון את טכנולוגיית הייצור של חלקי האבטיפוס ושל המוצר עצמו.

בנייה של אבטיפוס של המוצר משמש ל: ביצוע ניסויים, הצגת המוצר למשקיעים פוטנציאליים וגיבוש צורה סופית. אם מציגים את האבטיפוס למשקיעים-  כדאי מאוד לעשות זאת בצורה שהיא מקצועית ואיכותית וכמובן שיהיה כמה שיותר קרוב לתצורה הסופית של המוצר.