עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

בניית חדרי קירור והקפאה

חדרי קירור איכותיים הינם קריטיים לשמירה על בריאות הציבור. לא פעם אנו שומעים בתקשורת על ביקורת של משרד הבריאות במסעדה כזו או אחרת, ביקורת שנגמרה בקול תרועה רמה, בקריאה לציבור לא לאכול במסעדה ובסגירה שלה על ידי הפקחים. התקנים מחמירים והעמידה בהם היא חובה, ובין השאר הם מצריכים בניית חדרי קירור והקפאה בצורה נכונה. לפעמים, כשל או רשלנות נגרמים רק בגלל חוסר תשומת לב ואי עמידה בתקנים עשויה לגרור קנסות כבדים ואף עונשים גדולים יותר. תכנון חדרי קירור בצורה נכונה כמו גם בניית חדרי קירור עם מערכות פיקוד ובקרה עשויים לאפשר שמיקה על בריאות הציבור

חדרי קירור לצרכים שונים

הדבר הראשון שיש להבין הוא שחדרי קירור שונים ממקום למקום וצריכים להיבנות ולהיות מתוכננים אחרת בכל עסק שהוא. אם ניקח לדוגמא מסעדה שמאכילה אנשים במקום, הצרכים מחדר הקירור שבה לא יהיו אותו הדבר כמו הצרכים מקייטרינג שרק מבשל את האוכל במקום אבל מסיע אותו למקומות אחרים (אולמות אירועים וכדומה) כך חדר קירור בבית חולים יהיה שונה מאשר חדר קירור שמיועד לתעשיית המזון. בבואכם לאתר איש מקצוע שיסייע לכם, מעבר לדברים כמו שירות, אחריות וכמובן זמינות הוא צריך להיות עם ניסיון ספציפי בסוג חדר הקירור שאתם צריכים.

אחריות על העבודה

בבואכם לבחור חברה אשר תבנה לכם את חדר הקירור או איש מקצוע מהתחום, אתם חייבים לברר מה לגבי שירות ואחריות לאחר סיום העבודה. בדרך כלל מקררים תעשייתיים כאלו נבנים בסטנדרטים גבוהים מה שאומר שכמות התקלות תהיה נמוכה מאוד אם הבנייה תהיה מקצועית, אך עדיין, אתם חייבים לוודא שתהיה זמינות מלאה של החברה או איש המקצוע כדי שהם יוכלו לתקן את הבעיה.

בקרת קירור

בניית חדרי קירור והקפאה כוללת גם חיבור לאמצעי בקרה. הרי אם תהיה תקלת קירור כלשהיא ובעל העסק לא ידע עליה, הנזק עשוי להיות אדיר. בחדרי הקירור הללו מאוחסן מזון רב בין אם מבושל או שלא, ותקלת קירור שלא תטופל בזמן עשויה לפגוע באוכל עד כדי כך שיהיה צורך לזרוק כמויות גדולות. יש היום בקרים שמנטרים כל הזמן את הטמפרטורה ומחוברים לאינטרנט ובמידה ויש בעיה כלשהיא, הם מדווחים מיידית על ידי התראה כלשהיא למחשב או לנייד כך שניתן יהיה לטפל בתקלה במהירות רבה.

הניסיון עושה את ההבדל

אז מהו הדבר החשוב ביותר כשמחפשים התקנת חדרי קירור והקפאה? אנשי מקצוע עם ניסיון. הניסיון עושה את ההבדל ובבואכם לאתר איש מקצוע או חברה כזו, אתם צריכים לוודא שיש להם מספיק ניסיון. אתם צריכים גם לוודא שיש להם ניסיון ספציפי כך לדוגמא אם יש לכם מסעדה, אתם צריכים לוודא שלאיש המקצוע יש את הניסיון והוא כבר בנה חדר קירור לעסק בסדר הגודל שלכם.