עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

טיפים לשמירה על מכונת הכביסה

מכונת כביסה היא אחד ממוצרי החשמל הנפוצים והיעילים ביותר כיום, מכשיר חשמלי שאין לו תחליף. מכונות הכביסה של ימינו הם מתוחכמות ומתקדמות ומתוכננות לעמוד בעומס עבודה כבד, אך עדיין סובלות מתקלות שונות ונזקקות לתיקון פעם בכמה זמן, במיוחד אם מדובר במכונות ותיקות.

כאשר מכונת הכביסה שלנו מתקלקלת- מדובר בכאב ראש לא קטן. החל בערימות כביסה ענקיות, דרך מחסור בבגדים נקיים ועד מקרים קיצוניים יותר של הצפות בבית.

יחד עם זאת, כשמכונת הכביסה מתקלקלת זה לא אומר שסוף העולם הגיע וצריך לקנות מכונת כביסה חדשה. ראשית, תקלות רבות ניתן למנוע על ידי שימוש נכון במכונה ותחזוקה יעילה. במקרים אחרים ניתן להזמין שירות תיקון מכונת כביסה שיטפל בבעיה ויאריך את חיי המכונה לעוד שנים רבות.

 

שימוש נכון ותחזוקה של מכונות כביסה

 

עוד לפני שמגיעים למצב המצריך תיקון מכונת כביסה מקולקלת, אפשר פשוט להקדים תרופה למכה. מכונת הכביסה שלכם תחזיק מעמד לשנים רבות אם תקפידו לשמור על כמה עקרונות בסיסיים:

  1. לפני הכנסת הבגדים למכונה יש לעבור על כיסי הבגדים ולרוקן אותם חפצים כמו מטבעות, מפתחות, ניירות וכדומה, וכן להוציא את החגורות מהמכנסיים. חפצים אלו עשויים לגרום לפגיעה בתוף או לסתום את מערכת הניקוז של המכונה.
  2. לכל מכונה יש קיבולת משלה. דחיסה של כבסים לתוף עלולה לפגוע במכונה וביעילותה. כמו כן הבגדים ייצאו פחות נקיים וריחניים. הקפידו להשאיר מספיק מקום בין הכביסה לחלק העליון של התוף.
  3. שימוש בחומרים למניעת הצטברות של אבנית יסייעו בהארכת חיי המכונה.
  4. יש להשתמש במכונת הכביסה על פי הוראות היצרן. למשל: שימוש בכמות מומלצת של אבקת כביסה או התאמת תוכנית ההפעלה לסוג הכבסים.
  5. בסיום ההפעלה יש להשאיר את דלת המכונה פתוחה ולאפשר לה להתייבש. יש לנגב את טבעת הגומי בסמרטוט יבש. פעולות אלו ימנעו היווצרות עובש וריח רע לכבסים.
  6. יש לבצע פעולות תחזוקה תקופתיות כמו ניקוי חיצוני, ריקון הפילטר וניקוי מגירת האבקה והמרכך.

 

הזמנת טכנאי לצורך תיקון מכונת כביסה

 

שמירה על עקרונות הטיפול והשימוש במכונת הכביסה יאריכו את חייה וירחיקו את התקלות, אך לא ניתן למנוע אותן לגמרי. ישנם מצבים המחייבים הזמנת טכנאי מקצועי ואפילו החלפת חלקים. אם אתם אכם זקוקים לתיקון מכונת כביסה, בדקו קודם את מצב האחריות: למכונות כביסה יש בדרך כלל תקופת אחריות של בין שנה לשלוש שנים, המכסה תקלות שונות ויכולה לחסוך לכם המון כסף שתיקון אצל טכנאי פרטי יעלה לכם.

כמו כן כדאי לשים לב- אם עלות התיקון של מכונת הכביסה עולה על חצי משוויה- לא כדאי להשקיע בתיקון אלא עדיף לקנות מכונת כביסה חדשה עם אחריות שתחסוך לכם דאגות וכאבי ראש.