עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

כורכום וכורכומין: מה ההבדל ומה עדיף?

כורכומין הוא החומר הפעיל בשורש הכורכום בן דודו של שורש הג’ינג’ר. סגולות הכורכומין שימשו את התרבות ההודית העתיקה במשך אלפי שנים כנגד דלקות כרוניות, דלקות מפרקים ודלקות עור שונות. במדע הקונבנציונלי ובקרב מטפלים בצורה טבעית, ידוע לכל, שלכורכומין תכונות בריאותיות רבות. כשאנו מבשלים עם תבלין הכורכום, כפית אחת מגילה 2% מהחומר הפעיל: כורכומין.

אז מה הוא הכורכומין?

הכורכומין הוא החומר הפעיל בשורש הכורכום והוא מקנה לכורכום את צבעו הצהוב העז. הכורכומין נמצא במחקרים כחומר אנטי דלקתי ואנטי בקטריאלי עוצמתי אשר מחזקות את המערכת החיסונית ואת המערכת הורמונלית בגוף. בהודו, צריכת הכורכום היא הגבוהה בעולם ולמרות הזיהום האוויר הנורא שיש באיזורים נרחבים בהודו, שיעורי התחלואה בסרטן ומחלות אחרות הן מהנמוכות בעולם. מחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין שיעורי התחלואה הנמוכים לבין צריכת הכורכום הגבוהה בהודו. הכורכומין אינו נספג טוב בגוף האדם ונמצא ששילוב פפרין עם צריכת כורכומין משפרת במאות אחוזים את ספיגת הכורכומין בגוף. 

למה כדאי לי לצרוך כורכומין באופן קבוע? 

  • כורכומין יעיל מאוד בהקלה על בעיות עיכול שונות 
  • כורכמין מחזק את מערכת החיסונית
  • כורכומין מסייע בטיפול בדלקות בשרירים ובמפרקים
  • כורכמין מסייע למנוע סרטן

סוגים של מוצרי כורכומין 

בשוק תוספי התזונה ישנם סוגים רבים של מוצרי כורכומין. תחקירים שונים בערוצי הטלוויזיה חשפו שישנם מוצרים על המדפים ברשתות הפארם אשר מכילות כמות קטנה מאוד של כורכומין.

ישנם שני חומרי גלם עיקריים במוצרי כורכומין:

  • תמצית כורכומין (extract) – מיצוי של החומר הפעיל “כורכומין” משורש הכורכום. (60%-95% כורכומין טהור)
  • אבקת שורש כורכום – שורש כורכום הנטחן כאבקה (2% כורכומין טהור)

משווקים רבים משלבים בין שני חומרי הגלם על מנת להוזיל את עלות המוצר על מנת למקסם רווחים. התוצאה המתקבלת היא מוצר כורכומין באיכות נמוכה יותר. ישנם מוצרים המכילים שורש כורכום בלבד, בעלת אחוז כורכומין נמוך עוד יותר. לפני רכישה של תוסף כורכומין יש לקרוא את תוית המוצר היטב ולוודא שאנו רוכשים תמצית כורכומין טהורה מסוג C3, הנחקרת ביותר מבין סוגי הכורכומין. מותגים שונים כגון: אלטמן וד”ר גרין מכילים את קומפלקס כורכומין C3 הפטנטי.