עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

מהו דיקור מערבי?

רגע לא התכוונתם דיקור סיני?

לא, רבים טועים לחשוב כי ישנה שיטת דיקור אחת ובלעדית בעולם העונה לשם “דיקור סיני”. עם זאת, כפי שרפואת המערב עשתה עם המיינדפולנס ובו ‘הפשיטה’ את הרוחניות, והשאירה את הפרקטיקה, כך פועל גם הדיקור המערבי שמביא עמו שיטות שזכו למחקר רפואי עשיר, ולתוצאות בלתי מבוטלות.

כיצד זה נראה בפועל?

הדיקור המערבי דומה במידה רבה למקבילו, או שאולי נגיד אביו או סבו הסיני, אך עודנו מביא עמו פרקטיקה אחרת אשר מצריכה הכשרה מקצועית נקודתית.

גם בשיטה זו, המטפל בדיקור מערבי נועץ את המחטים באזורים שונים בגוף. ועם זאת, בעוד שבדיקור הסיני המחטים ממוקמות על-בסיס נקודות הצ’י, הלא הן נתיבי האנרגיה על-פי רפואת המזרח הרחוק, בדיקור המערבי המחטים דוקרות אזורי כאב או מה שנקרא בשפה המקצועית טריגר פוינטס.

מה הם טריגר פוינטס?

את השרירים שלנו ניתן לדמות למעין סיבים-סיבים המאוגדים זה בזה. כאשר שריר מתכווץ, סיבים אלו נקשרים זה בזה ויוצרים אזורי כאב הנקראים בשפה המקצועית טריגר פוינטס. אלו אזורים שרבים מאיתנו יכולים להזדהות עם התיאור – אשר מתאפיינים בכאב ורגישות גבוהים יותר מאשר אזורים מקבילים אליהם.

כך לצורך הדוגמה, כאשר נתפס לנו צד אחד בגב העליון, הרי שזוהי נקודת טריגר פוינט.

כך למעשה, דרך מישוש ואיתור האזורים הכואבים, המטפל יודע לאתר את הטריגר פוינט ולהכניס את המחט במוקד המדויק.

מספורטאים ועד ספא

 
מחקרים רבים נערכו אודות הדיקור הסיני והאפקטיביות של פרקטיקה זו. לאור ממצאים חיוביים שהראו על אותות עצביים ששיפרו את מערכת הריפוי הפנימית של הגוף, עבר הדיקור הסיני כברת דרך ותורגם לדרך טיפול מערבית, יש שיגידו אפקטיבית הרבה יותר.
כיום דרך טיפול זו נהוגה כחלק מרוטינת עיסוי ספורטאים מקצועית ואף משמשת מכוני ספא רבים עבור כל מי שמבקש לקבל מעט הקלה באזורים הכאובים.

את הפרקטיקה הזו יש לבצע אך ורק עם מטפל מקצועי אשר הוסמך לכך. חשוב לזכור כי נעיצת המחטים, גם אם היא שטחית לחלוטין, עלולה לפגוע בכלי דם, ועל כן, הקפידו לבקש תעודה מקצועית ולוודא כי אתם אכן נמצאים תחת ידיים אחריות ומקצועיות.