עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

מה תפקיד של המפקח בניהול פרויקט בניה

בעידן הבניה המתקדם כיום, כל בנייה דורשת מפקח בנייה אשר יפקח על הפרויקט. לא משנה אם אתם משפצים או בונים לבד, או קבלנים, מפקח פרויקט זה חובה.

אז מה בכלל תפקידו של המפקח בכל ניהול פרויקט הבניה?

מפקח הבניה מעורב בכל תהליך הבניה והתכנון מתחילתו ועד סוף הבנייה, מייעץ ועוזר לאדריכל בכל הקשור לתכנון הראשוני כולל בדיקות תב”א, הקלות ועוד.

  • ייעוץ – מפקח הבניה מייעץ ועוזר ליזם בכל הקשור לתוכנית עסקית, שיווק הדירות למכירה בעתיד, מימון לפרויקט, והכי חשוב לוחות הזמנים – בסופו של דבר היזם מתחייב לאזרחים שקנו את הדירה.
  • אחראי על העובדים – מפקח הבניה, הוא זה ששוכר ומביא את הפועלים, דואג שיעבדו בהרמוניה ממש כמו קונצרט ויעמדו בלוחות הזמנים שקבע עם היזם.
  • תמיכה – המפקח תומך באדריכל בכל הקשור לתכנון, קידום הרישוי, ובנוסף לכל זה, מבקר את עבודתו של האדריכל ומתקן בעיות.
  • פיקוח – בעצם מפקח הבנייה הוא העיניים של הקבלן בשטח, המפקח נמצא 5 פעמים בשבוע בשטח, ומפקח ומבקר את הפועלים ואת התקדמות העבודה.

המפקח צריך לעדכן את היזם בכל צעד וצעד שקורה בשטח, ולנהל יומן רישום בנייה. ניהול פרויקט בניה הוא לא תהליך קל, וחשוב ומומלץ לקחת מפקח בנייה בעל רקורד וניסיון עשיר בבניה, כזה שיחלץ כמה ממצבים פחות טובים וימצא פתרונות לכל בעיה.