עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

פניה לאבחון דידקטי

חלק גדול מהאוכלוסיה מאובחן כיום בלקות למידה כזו או אחרת. מדובר בתופעה נפוצה יותר ויותר וילדים שבעבר היו יכולים להיחשב כילדים ‘בעיתיים’ שלא רוצים ללמוד או שלא משקיעים בלימודים שלהם מתגלים כיום כילדים בעלי קושי למידה שמשפיע עליהם ומקשה עליהם להגיע להישגים שאליהם הם יכולים להגיע ולמצות את הפוטנציאל הטמון בהם. בדרך כלל מתחילים לזהות את הסימנים ללקות למידה בגילאי הגן או בכיתה א’ ובכיתה ב’. כשסימנים אלו מתגלים ומתחיל לעלות החשד ללקות למידה לא מומלץ לחכות ולתת לזמן לעשות את שלו אלא כדאי ללכת למכון אבחון ולבצע אבחון דידקטי מהסיבה הפשוטה שאם תמתינו בביצוע האבחון עלולות להיות לכך השלכות. ילד שנאלץ להתמודד עם קשיים כאלו ולא מקבל את הכלים המתאימים או התמיכה הראויה עלול לצבור הרבה כעס ותסכול ואף ביטחון עצמי נמוך שעלול להשפיע עליו לא רק בתקופה הקרובה של בית הספר אלא גם בטווח הרחוק.

הפניה לאבחון הדידקטי היא לא סיפור גדול מדי. אפשר לגשת למכון אבחון שנמצא בכל מקום בארץ, בצפון במרכז ובדרום ולערוך את האבחון המתאים עבורכם. האבחון יבוצע על ידי מומחים שיאבחנו את הילד במקצועיות בתחומים בהם הוא מתקשה ויצביעו על הקושי או הבעיה שיש לילד על מנת שלהורים ולצוות החינוכי יהיה את המידע הנחוץ כדי לעזור לילד להתקדם ולהצליח. אורך האבחון הוא 3-6 שעות והוא מבוצע בפגישה אחת או יותר, תלוי עד כמה הילד יכול לשבת ברצף ולערוך אבחונים. האבחונים חיוניים מאוד לעתידו של הילד לא רק בתחום הלימודי אלא בתחום החיים באופן כללי, בצבא, בעבודה ובחיי המשפחה מכיוון שישנם קשיים שמשפיעים לא רק על יכולותיו הילמודיים של הילד אלא על החיים שלו באופן כללי. הפניה לאבחון תעזור לילד להתגבר על כל קושי דומה שיקרה בדרכו במהלך חייו ויש לכך יתרון גדול וזו דרך מעולה לתת שוויון הזדמנויות לאנשים שהתחילו בנקודת פתיחה שונה בחיים.

מאת: רותם שמואלי

אוהב לכתוב מאמרים לכיף בכל מיני נושאים. |