עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

שילוח בינלאומי לישראל והעולם

שילוח בינלאומי הינו ענף לוגיסטי שמוכשר לטיפול ולשינוע מטענים, תיאום הובלות בינלאומיות, תפעול מטענים מול נמלי אוויר וים, חברות תעופה וספנות. מדובר בשירות שניתן על ידי חברות שילוח, כחוזה למשתמשים בהם, באשר להעברת סחורות וגם לעברת חפצים אישיים. כל העוסק במשלח בין לאומי, מקבל אישור על כך מרשות המסים בישראל. משלח בינלאומי מעוגן בחוק סוכני המכס והמקצוע מוגדר כמוביל חוזי שתחתיו הובלת סחורה מנקודה במדינה A לנקודה במדינה B, וגם באשר להסדרה של עמילות מכס, של התובלה האווירית, היבשתית והימית באופן היעיל והמהיר.

שילוח בינלאומי, בין אם ימי ובין אם אווירי, למעשה משלים את החלק הלוגיסטי הנדרש בהעברה חוצת יבשות. המשלח הבינלאומי המקשר בין יבואן או יצואן לבין כל הגורמים בשרשרת הלוגיסטית ובאחריותו להנפיק שטר מטען בעבור כל שילוח בנפרד. הלוגיסטיקה שבשילוח בין לאומי באה לידי ביטוי באופנים נוספים מלבד ההובלה הבינלאומית עצמה, ובהם הובלה ואחסון במסופים יבשתיים וטיפול במטען. שרשרת הלוגיסטיקה והאספקה בשילוח בינלאומי הינה כחלק מתפקידו של המשלח הבינלאומי שדואג לתיאום בין הגורמים ובנוסף על כך כחלק מתפקידו ידאג להובלה, אחסנה, פריקה, טעינה, אריזה, וטיפול במסמכים. המטרה היא לתזמן את התהליך מההובלה היבשתית אל המסוף בנמל בזמן מדוייק שיהיה אפשר לטעון את הסחורה על מטוס או אונייה.

באחריות המשלח להכין את המסמכים הרלוונטים לפעולת השילוח הבינלאומי, לאתר פניות ברכבות, במשאיות ואוניות, לטפל בכל הסדרת הביטוחים, לאחד מספר משלוחי יצרנים לשוק יעד, לטפל בהגעה של הסחורה אל הרציף המתאים, תוך האישורים המתאימים לקליטתו, לארגן ולדאוג לתשלום. למשלח הבינלאומי יש מעגל סוכנים באזורי סחר גדולים והם עובדים יחד בקשר רציף למימוש אותה המטרה. באשר לכך, ככל שהמשלח הבינלאומי בעל קשרים רבים יותר, הדבר יבוא לידי ביטוי בשילוח יעיל ומהיר מצידו, כמו גם כלכלי בעבור מזמין השירות.  במידה והמשלח הבינלאומי טרם יצר סביבו רשת סוכנים בינלאומיים, הוא יוכל להיעזר במשלחים להם תשתיות אחסון, אמצעי הובלה עצמאיים ואמצעים לוגיסטיים גדולים יותר.