בשנת 2012 בכנס בסאן פרנסיסקו אמר מאט קאטס מגוגל “גוגל מתכננת להסתמך על גורמים חברתיים כחלק מהאלגוריתם שלה” בזמנו וגם עד סוף 2014 ההשפעה של המדיה החברתית על הקידום האורגני הייתה מזערית והעכבישים והרובוטים של גוגל לא ייחסו חשיבות רבה למנועי החיפוש בכוונה תחילה.
גוגל תמיד העדיפה להדחיק את כל מה שקשור למדיות החברתיות בתוצאות החיפוש שלה, אך ברגע שהאינטרנט מתפתח בכיוון כל כך ברור של מדיה חבריתת ותוכן שיוצרים הגולשים כמו פורומים, רשתות חברתיות וכל פעילויות השיתוף השונות לגוגל לא כל כך נותרה ברירה והיא הייתה חייבת לפתוח את הגבלותיה. בשנת 2015 היה ניתן לראות שהכיוון די ברור, גוגל מייחסת חשיבות לרשתות החברתיות מכל הסיבות הנכונות ובשנת 2016 המגמה הזאת כבר בולטת יותר. כתוצאה מכך כל תחום הקידום משתנה כי אחד השחקנים – הפייסבוק – מקבל כוח חזק יותר ומשמעותי יותר לשיטות הקידום והשיווק הקיימות.
עובדות במקום ניחושים
עם זאת, גוגל מעולם לא חושפים את הפקטורים של הקידום ולכן כל מה שנותר לנו הוא להסתכל על עובדות. העובדה הבולטת היא שהרשתות החברתיות חזקות מתמיד והגולשים הרבים באינטרנט יודעים את זה ומקבלים החלטות רבות בחייהם על סמך הרשתות החברתיות. אנשים קונים מוצרים כי הם הומלצו בדף כזה או אחר, אנשים יוצרים קשר עם עסקים באמצעות דפי הפייסבוק שלהם ואנשים מבלים את מרבית יומם בפייסבוק ומשם מתחילים להתפזר לאתרים אחרים. אם גוגל רוצה להתאים את עצמה לגולשים, היא חייבת להתאים את עצמה לגולשים ופה אף אחד לא טעון אחרת. על הסיבות הנוספות ניתן לקרוא כאן במאמר על הקשר בין הרשתות החברתיות לקידום האורגני.