עדכון מיולי 2018: לאחרונה חסמנו משתמשים והסרנו עשרות מאמרים שהיו מועתקים או כתובים בזילזול בצורה גסה. אם תכתבו מאמרים מקוריים, תשייכו אותם לקטגוריה המתאימה ותוציאו קישורים במידה הוגנת, אין לכם מה לדאוג
אנחנו בודקים את המאמרים מדי פעם ומי שיזלזל וינצל את הבמה לרעה, חבל על הזמן שלו ושלנו - המאמרים יוסרו והוא יחסם!

משקיעים יותר מדי שעות ביום בסמינר? אתם עושים טעות

המון פעמים נדמה כי ככל שמשקיעים יותר עם משאב הזמן, כך טוב יותר. הדרך להצלחה עוברת בהשקעה, ואין זה חדש. עם זאת, לעתים השקעה שהופכת מעט רדיקאלית, לא באמת תורמת אלא יוצרת נזק רב. עבודת הסמינר היא העבודה החשובה ביותר של כל סטודנט – בכל מוסד לימודים ובכל פקולטה. תכנון נכון של לוח הזמנים ימנע מכם השקעה מופרזת בשעות ולחצים מיותרים. מה הוא יעניק לכם? תהליך מאוזן, נעים ומהנה.

שימו לב, כשאתם משקיעים יותר מדי שעות ביום, אתם מביאים את עצמכם למצב של שחיקה מוקדמת. התוצאה המון פעמים היא פנייה שלכם אל סיוע חיצוני – כמו עם חברות המציעות שירות של כתיבת עבודות בתשלום. אז כמה זמן אתם צריכים להשקיע ביום?

זמן סביר להשקעה ביום: כ-10 שעות

אז כמה שעות ביום אתם צריכים להשקיע בעבודה על הסמינר? ניתן לחלק את ההכנות ל-2 חלקים שונים:

1.איסוף החומרים וקריאת החומרים

2.כתיבת הסמינר

החשש הגדול ביותר של סטודנטים הוא להגיע למצב של אפיסת כוחות. ואכן, כשמשקיעים יותר מדי זמן בצורה שאינה פרופורציונאלית, השחיקה מגיעה. ההמלצה הרווחת, כל עוד אתם עומדים בלוח הזמנים שהגדרתם לעצמכם, היא לא להשקיע יותר מ-10 שעות ביום. לאורך הסימסטר מובן כי מדובר על היקף שעות שאינו סביר מאחר ואתם נמצאים גם במוסד הלימודים. עם זאת, עם היציאה לתקופת המבחנים תוכלו להשקיע ימי לימוד שלמים באיסוף, קריאה וכתיבה של חומרים.

מתעוררים מוקדם בבוקר וישנים בלילה שעתיים? טעות

תקופת המבחנים הגיעה ואתם נמצאים בשיא המרץ והמוטיבציה? מצוין! חשוב מאד שתשמרו את האנרגיה שלכם לאורך זמן ושלא תגיעו במחצית הדרך למיצוי. מה שקורה בתקופות מבחנים הוא שהמון סטודנטים מתעוררים בשעה מוקדמת מאד ומסיימים את יום הלמידה בשעה מאד מאוחרת. התוצאה? מעט מאד שעות שינה. כשאתם לא ישנים טוב אתם נכנסים למעגל קסמים של חוסר אנרגיה, חוסר סבלנות ועצבים. מכאן המצב הולך ומתדרדר וחדוות העשייה שלכם נפגעת.

כתיבת הסמינר צריכה להתבצע בהדרגה עם מחשבה לטווח הארוך

אז איך תתכננו על הצד הטוב ביותר את כתיבת הסמינר שלכם?

  • צרו לעצמכם לוח זמנים מפורט מלא
  • הקדישו זמן בכל יום להכנת העבודה
  • הציבו לעצמכם יעדים שאכן אפשר לכבוש אותם
  • בתקופת המבחנים – 10 שעות עבודה ביום
  • לאורך הסימסטר – בין שעתיים לשלוש
  • אל תחששו לבקש סיוע מחברות חיצוניות של סיוע אקדמי