הרכיב היקר ביותר ברכב הוא ללא ספק המנוע. בעלי רכבים רבים חוששים מהרגע שמנורת המנוע תידלק כי הם יודעים שאם המנוע מפסיק לעבוד, בסבירות טובה, לא שווה לתקן את הרכב ומומלץ פשוט לרכוש רכב חדש. אז לפני שאתם מחליטים שהלך לכם הרכב, הנה מספר תקלות שעשויות להתרחש במנועים ויש איך לתקן אותן.
תקלות רבות עשויות להתרחש במערכות שונות ומנורת המנוע תידלק
חשוב לדעת, כי מנורת המנוע נדלקת ברכב לא רק כאשר יש תקלה במנוע, אלא כאשר יש תקלות פנימיות במערכות הרכב. לכן, כאשר נדלקת הנורה, יש לקחת את הרכב אל יונדאי מוסך מורשה כדי לבצע בדיקה יסודית של המערכות השונות. בבדיקה יעלו התקלות או התקלה שגרמה לנורת המנוע להידלק. ריכזנו עבורכם מספר תקלות שעשויות להדליק את הנורה.
תקלה בסליל הקויל – סליל ההצתה של הרכב
סליל הקויל הוא הסליל שבאמצעותו מתרחשת ההצתה של הניצוץ החשמלי שמפעיל את המנוע. כאשר הסליל אינו תקין, הוא פוגע בהצתה של הרכב וברכיבים נוספים שקשורים בפעולת ההצתה. חשוב לדעת כי סליל ההצתה הוא סליל שעשוי להתבלות עם הזמן, אך אם תבצעו טיפולים בזמן ובדיקות של כלל המערכות, סביר להניח שלא תגיעו לתקלה הזו כי במוסך כבר יחליפו את הסליל.
תקלות מצבר
המצבר נמצא בתוך המנוע. הוא רכיב חיצוני שיש לו מחזור חיים של שנתיים עד שלוש שנים לפי הסוג ותאריך התפוגה שעליו. תקלות מצבר הינן תקלות דיי שכיחות ואנשים רבים נתקלים בהן. מנורת המנוע תידלק, אך למעשה לא מדובר בתקלת מנוע, אלא בתקלה של המצבר שזקוק פשוט להחלפה שלו.
תקלות בממיר הקטליטי
הממיר הקטליטי הוא רכיב בתוך מערכת הפליטה של הרכב. תפקיד הממיר לסנן את הגזים שנפלטים דרך האגזוז של הרכב. הממיר הקטליטי יכול להיות תקול כאשר הוא מתמלא בפיח. את הבעיה הזו ניתן לסדר כיום על ידי ניקוי דיי פשוט של הפיח במנוע. תקלות אחרות בדרך כלל נגרמות כתוצאה מתקלות ברכיבים אחרים שמשפיעים על הממיר הקטליטי. בדיקה פשוטה במוסך תאפשר לכם לדעת אם זו הבעיה ולהחליף את הממיר.
לסיכום, יש מגוון תקלות שעשויות להתרחש במנועים. חשוב להבין שלא כל התקלות מצביעות על כך שהלך המנוע וצריך להחליף רכב. לפעמים פשוט מדובר בתקלה פשוטה של רכיבים אחרים והחלפה שלהם פותרת זאת ללא כל בעיה.